Friday, 7 June 2013

Fatih Seferagic

BISMILLAHIRAHMANIRAHIM :)

Alahai, Fatih seferagic wajahnya kacak, seorang al-hafiz muda,
hati mana yang tak tertawan, MasyaAllah :)
Kalau ramai pemuda islam bersikap seperti beliau,
pasti negara islam akan dipandang tinggi.


Biodata Fatih Seferagic :
Seorang Al-Hafiz muda berbangsa Bosnia, dilahirkan di Jerman, dan menetap di Texas, USA.
Fatih merupakan seorang guru Al-Quran di sana. 


BERUMUR 17 TAHUN 
dengarkan nasyid Ghuraba yang dialunkan olehnya, sungguhhhh merdu :)

FB : Fatih Seferagic.

TWITTER :http://twitter.com/fatihseferagic
Pesanan Buat Sahabat : 31/5/2012. Khabarnya beliau telah bertunang :'( sodey sikit huhuhu~ Alhamdulillah barakaAllah buat Fatih seferagic :D

Tonton video beliau :)




Berkelah di Lata Kekabu..

Cuti sekolah baru ni aq berkesempatan berkelah bersama2 anak murid di lata kekabu..
dh lama plan nk p berkelah pon..bersemngat pelajar2 ni klu ajak berkelah..
..tp yg pergi berkelah semua pelajar lelaki shaja,pelajar perempuan ssh skit klu ajak.hehe
lepas jew abis kelas tambahan geografi terus pg dlm pukul 10.30pg smpi 4 petang...perggh memamg penat tp bestt!...

aktiviti wajib yg perlu buat menghidupkn api lorr..hehe..tak hidupkn api memang xdo la bbq..

hurmm...dekat sejam menunggu api nk menyala..sabar2..usha tngga kejayaan.hehe..akhirnyr menyala jgk!

akhirnyerr berjaya jgk hidupkn api..ape lagi bakar la ayam..hehe...

tu diaa..3 ekor ayam tumbang kami bakar..nk cerita ayam ni ada org sponser..terima kasih!

hahah..sempat lagi pOst tgh2 bakar ayam tu..

jeng2..inilah sebahagian pelajar lelaki yg hadir memeriahkn suasana..peace!



selesai bakar ayam..mandi dulu...sejuk giler kot air kt snii...boleh tahan dalam jgk air.

berendam smpi ke petang..pukul 4 kami gerak balik..alhmdulillah selamat smpi smua dkt rumah...


Thursday, 6 June 2013

Kenapa Muslim sembah kain hitam itu???

"Kenapa orang Islam sembah bangunan kain hitam tu?"

"Oh.... itu Kaabah atau nama lainnya Baitullah"

"Baitullah tu apa?" ...

"Secara terjemahan mudah maknanya Rumah Allah"

"Allah ada dalam tu?"

"Tak....."

"Jadi, kenapa sembah bangunan tu kalau Allah tak ada dalam tu?"

"Yang saya sembah bukannya bangunan tu.."

"Kamu sembah apa?"

"Saya sembah Allah swt"

"Jadi, kenapa sembah bangunan tu?"

"Saya MENGHADAP sahaja ke arah Kaabah tetapi saya tak sembah Kaabah.."

"Bukankah kamu sujud ke arah Kaabah, maknanya kamu sembah Kaabah la.."

"Kamu pernah tgk perlawanan bola dalam TV?"

"Pernah...... selalu.."

"Kamu tengok tv ke tengok perlawanan bola?"

"Tengok perlawanan bola la.."

"Di mana?"

"Dalam tv la.."

"Cuba buka tv tu, tengok di dalamnya ada stadium dan perlawanan bola ke tak.."

"Memanglah tak ada.. tapi itukan gambarnya ada.."

"Bukalah dalam tv, tengok ada ke tak gambar perlawanan bola dalam tu.."

"So..?"

"Maknanya kamu tengok tv, bukan perlawanan bola.. betul tak?"

"Tak.. aku tengok perlawanan bola la melaui tv tu.."

"Peliknya.."

"Sebab apa pulak pelik?"

"Ye la, kau cakap tengok perlawanan bola, sedangkan aku tengok dalam tv tu tak ada apa-apa.. yg ada hanya wayar je berselirat.."

"Memanglah dalam tv tu ada banyak wayar, tapi tv tu menayangkan gambar-gambar perlawanan bola dalamnya.."

"Hurm.. jadi tak peliklah ni..?"

"Ya.. tak pelik.."

"Jadi tak pelik jugalah aku sujud ke arah Kaabah untuk menyembah Allah swt. walau pun dalam Kaabah tak ada Allah.."